EasyControll – Kérdések – Válaszok

Mi az EasyControll?

Az EasyControll egy kontrolling szolgáltatás, kifejezetten KKV-k számára.

Mit tartalmaz a szolgáltatás?

  • Tervezés (Éves operatív terv)
  • Havi Terv/tény riport és elemzés (számszaki és szöveges)
  • Az elemzés helyszíni prezentálása és konzultáció
  • Ad Hoc elemzések és tanácsadás

Hogyan lesz ebből szolgáltatás?

A vállalati kontrolling tevékenységet kiszervezett szolgáltatás keretében nyújtjuk

Ha megrendelem, akkor már kapom is a riportokat, elemzéseket?

Valószínűleg nem. Ehhez fel kell mérni, hogy a szolgáltatás működéséhez szükséges feltételek rendelkezésre állnak-e?                                     

Mik ezek a feltételek?

Az alapadatok megfelelő minőségben és időben rendelkezésre állnak-e? Ezt elsősorban a kialakított számviteli folyamat határozza meg. Naprakészség, dimenziók alkalmazása, a számlakeret tagoltsága stb. Meghatározó lehet még a bizonylatáramlás és előkészítés minősége, az információáramlás sebessége és tartalma

A kontrolling személyi és tárgyi feltételei biztosítottak-e?  Ez a mi esetünkben rendelkezésre áll. Megfelelő elméleti felkészültséggel és gyakorlati tapasztalatokkal felvértezve és egy saját fejlesztésű kontrolling szoftverrel megtámogatva végezzük a munkánkat.

Mit lehet tudni erről a szoftverről?                                                                  

EasyPlan a neve és több mint 15 éves fejlesztő munka és gyakorlati tapasztalat áll mögötte. Alkalmas bármilyen tevékenységet folytató vállalat kontrolling folyamatait hatékonyan támogatni. Előnye a rugalmasság, a beépített automatizmusok révén idő-, és munkamegtakarítás és magasfokú elemző és döntéstámogató képesség

Ebben az esetben előnyösseb lehet ezt bevezetni. Megvásárolható?

Igen, megvásárolható, de a legtöbb esetben nem ez a jó megoldás. 

Nem értem. Ha jó a termék, akkor miért ne vegyem meg?

Azért, mert az EasyPlan egy eszköz, és egy eszköz akkor tud jól teljesíteni, ha értő kezekbe kerül. A legtöbb esetben nem áll rendelkezésre jól felkészült kontroller, aki ki tudja használni a program nyújtotta összes előnyt. Ennek hiányában viszont nem jön a várt eredmény és a folyamat vége kudarc, csalódás lesz és ez nem jó senkinek.

Akkor mi a megoldás?

Ügyfeleinknek azt javasoljuk, hogy kezdetben vegyék igénye az EasyControll-t és egy későbbi időpontban térjenek át a saját – belső – megoldásra. Ebben is tudunk segíteni. legyen szó a kiválasztásról, vagy kezdő kolléga esetében a betanításról.

A belső információs folyamatok kialakítása, a vállalati sajátosságoknak leginkább megfelelő riportok, elemzések létrehozása közös munkát igényel és időt vesz igénybe. Különösen igaz ez a tervezésre, mert az üzleti területen működő kollégák ezt nem igazán kedvelik. A több éves tapasztalat révén mi tudjuk ezt a problémát kezelni, de ehhez is idő kell.

OK, akkor EasyControll. De hogyan indul a szolgáltatás és az ügyfélnek milyen teendői vannak?

Említettem a felmérést. Általában ez egy hónapot vesz igénybe és a végén leteszünk az asztalra egy összefoglaló jelentést. A legtöbb esetben a jelentés több hiányosságot is tartalmaz, melyeket ki kell küszöbölni ahhoz, hogy elkezdhessünk szolgáltatni.

És ha a jelentésben az áll, hogy a szolgáltatás nem lehetséges?

A jelentésben nem csak a problémákat soroljuk fel, hanem javaslatot teszünk a megoldásra is. Még nem volt olyan eset, hogy meghiúsult volna a projekt.

Kinek ajánlják az EasyControll-t?

Minden olyan kis-, és közepes vállalkozásnak, ahol a menedzsment és/vagy a tulajdonosok egyre inkább úgy érzik, hogy több információra van szükségük, lehetőleg még a döntések meghozatala előtt.

Hová kell fordulnom, ha többet szeretnék megtudni az EasyControll-ról?

Az alábbi csatornák bármelyikén szívesen állunk rendelkezésre:

info@easyplan.hu

     +36 30 211-2909